Zaproszenie z Radomska, miasta Różewicza

Miłego, ale i zaskakującego maila otrzymałem z Radomska. Anna Rumocka z tamtejszego Miejskiego Domu Kultury napisała do mnie, że właśnie radomszczański MDK 21 marca 2011 r. wystartuje z trzecią edycją Konkursu Poetyckiego im. Janusza Różewicza, konkursu adresowanego do debiutantów. Nagrodą będzie wydanie tomiku poetyckiego.

W tym samym mailu Pani Anna zapytała mnie, czy nie mógłbym tego dnia przyjechać do Radomska i jako poeta na konferencji prasowej ogłosić oficjalny początek konkursu.

Przyznam się, że poczułem się wyróżniony i zaszczycony tą propozycją. Janusz Różewicz, patron konkursu, to starszy brat mojego ukochanego, urodzonego w Radomsku, Poety Tadeusza oraz reżysera Stanisława. Janusz, zdolny poeta, nie zdążył w pełni rozwinąć swojego talentu. Jego młodość przypadła na czas wojny. Był podporucznikiem AK – został zamordowany przez Niemców w 1944 r.

Oczywiście, że pojadę do Radomska, choć wiem – i uwierzcie, nie ma w tym grama kokieterii – że absolutnie na ten zaszczyt nie zasłużyłem.

Komentarze

  1. Gratuluję!!!
    Jak mawiał Antoni Czechow "Miarą talentu jest stopień niezadowolenia z samego siebie"... można dopowiedzieć, że dochodzi do tego brak wiary w siebie. Zasłużyłeś! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz