Dziś Remarque, w sobotę Łódź

W sobotę jadę do Łodzi na Salon Ciekawej Książki, na którym nigdy nie byłem. Odbędę też ważne dla mnie spotkanie. Chodzi o moją powieść „Droga do Tarvisio”.

Kilka dni temu otrzymałem z Bellony „Na ziemi obiecanej”. To nie dokończona powieść Ericha Marii Remarque’a o ludziach ocalałych z Holocaustu. Remarque zaczął ją pisać dwa lata przed śmiercią, miała być zwieńczeniem jego pisarstwa. Finału nie zdążył napisać; tego, jak się powieść kończy, możemy się tylko domyślać na podstawie notatek autora dołączonych do książki.

Tymczasem sięgnąłem po inną powieść Remarque’a „Czas życia i czas śmierci”. Twórczość niemieckiego pisarza obracała się wokół tych samych tematów: wojny, emigracji, smutnych miłości, bezradności człowieka wobec Historii. Tak jest w „Na ziemi obiecanej”, tak jest w „Czasie życia i czasie śmierci” i innych książkach. Wszystkie jego utwory tworzą jedną wielką, wspaniałą powieść.

Komentarze

  1. Kiedyś przeczytałam "Łuk Triumfalny"...zrobił na mnie wstrząsające wrażenie. Życzę Ci bardzo miłego pobytu w Łodzi, pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz