Zostawcie Żeromskiego w spokoju


Żeromski w teatralnym foyer był zdegustowany dyskusją o zmianie patrona

Zaproszony przez dyrektora Piotra Szczerskiego, wybrałem się w poniedziałkowy wieczór na debatę o zmianie patrona kieleckiego teatru ze Stefana Żeromskiego na Sławomira Mrożka. To pomysł dyrektora i on tę debatę zorganizował.
Przyszło kilkadziesiąt osób, przytaczano argumenty za i przeciw, a pod koniec pojawiły się także emocje. Klika razy poczułem się zdegustowany, najbardziej wtedy, gdy zaczęto zastanawiać się nad biografią Mrożka – Polacy bez lustracji jednak nie mogą się obejść.
Oczywiście, wynik spotkania był łatwy do przewidzenia, każda ze stron pozostała przy swoim zdaniu. Ja również. Powtórzę więc to, co już mówiłem i pisałem: Żeromskiego należy zostawić w spokoju. Próby zmiany patrona świadczą albo o kompleksach, albo o chęci dodania sobie „światowości” za pomocą Mrożka, którego zresztą też nie powinno się ciągać.             

Komentarze