Ryszard Podlewski – Wybitny Wielkopolanin


 
Właśnie dowiedziałem się, że mój znajomy, dziennikarz, aforysta i fraszkopisarz, Ryszard Podlewski, został uhonorowany tytułem Wybitnego Wielkopolanina. Bardzo się cieszę.
   
Z Panem Ryszardem poznaliśmy się na Facebooku, a w październiku tego roku, gdy przez trzy dni przebywałem w Poznaniu, spotkaliśmy się jak najbardziej realnie – w Starym Browarze, gdzie posiedzieliśmy i pogadali przy herbacie.

Być może nigdy nie zawarlibyśmy znajomości, gdyby nie to, że przez dwadzieścia lat Ryszard Podlewski związany był z Kielcami. W połowie lat pięćdziesiątych, po studiach na Uniwersytecie Poznańskim, został bowiem skierowany do pracy w Polskim Radiu Kielce. Dla mnie istotne jest również, że znał mojego ojca Jerzego, a także innych nieżyjących już kieleckich dziennikarzy, m.in. Zbyszka Nosala.

Mieszkając i pracując w Kielcach Pan Ryszard był niezwykle aktywny – m.in. prowadził audycje radiowe, nagrywał reportaże, pisał teksty piosenek, współtworzył Klub Literacki „Ponidzie”, organizował spotkania z literatami. W 1975 r. wrócił z rodziną do Wielkopolski i rozpoczął pracę w Telewizji Poznań. Pan Ryszard od dawna jest na emeryturze, ale aktywności i energii może mu pozazdrościć niejeden młodzieniaszek: publikuje kolejne zbiory aforyzmów (przekładane na angielski i niemiecki), działa w Związku Literatów Polskich i Stowarzyszeniu Dziennikarzy Polskich, a także, co wśród jego rówieśników nie jest takie częste, swobodnie korzysta z Internetu.   

Panie Ryszardzie, serdecznie gratuluję zaszczytnego tytułu Wybitnego Wielkopolanina!        

Komentarze

  1. Praca nad nowym tomem aforyzmów :"WITAM MINY" do programu XXXII Międzynarodowego Listopada Poetyckiego w Poznaniu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz