Szczerski odpowiada, Kozera też


Scena ze spektaklu „Mój niepokój ma przy sobie brońFot. Michał Walczak
Piotr Szczerski zareagował na moją krytyczną recenzję spektaklu „Mój niepokój ma przy sobie broń” i na profilu Teatru im. Żeromskiego na FB skierował do mnie kilka słów:

Drogi Grzegorzu,
ja też podobnie jak Ty wolę Kafkę od Pakuły. Ale gdy po premierze podszedł do mnie młody reżyser i zaproponował „Proces” Kafki, to uświadomiłem sobie, że do opisu Tej Ziemi wolę Pakułę od Kafki i podziękowałem za propozycję.
Ściskam dłoń, Piotr Szczerski

A oto moja odpowiedź:.

Drogi Piotrze,

rozumiem i popieram Twoją decyzję o niewystawieniu „Procesu” na kieleckiej scenie przez młodego reżysera. Twoja inscenizacja Kafkowskiego dzieła przed laty była znakomita (jak wiesz, tak mi się podobała, że wspominam o niej w swojej powieści) i nie sądzę, aby w budynku Teatru Żeromskiego jakikolwiek inny reżyser stworzyłby lepszy spektakl.

Serdeczności
Grzegorz Kozera

Komentarze