Noce bywają bezsenne

Wiersz, który zamieszczam poniżej, nie był dotychczas publikowany, więc można powiedzieć, że dzisiaj ma swoją premierę. Jest to zarazem mój pierwszy tekst poetycki, który zamieszczam w sieci przed jego publikacją w papierowym medium lub w tomiku. Czyli podwójna premiera.


Bezsenność

Nikt nie zasypia tak doskonale jak ty
a wiem kochanie co mówię wiem to
ja który bezsenność dostaję w prezencie co noc
ja który pogrążam się w bolesnym mroku
którego sny dopraszają się łaski
zmęczony tak samo przed i po przed i po
a ty zasypiasz doskonale pamiętając o mnie
ratując mi życie aż rozkwitnie dzień
i widzę cię w ciemności między cieniami cieni
i będę widział nawet gdy zamkną mi oczy
i jesteś mi bliska wtedy i na zawsze
i nie rozłączy nas śmierć ani żadna trwoga
więc razem kochanie idziemy na tę wojnę
bo nikt nie zasypia jak ty doskonale

Komentarze