Berlin, luty 2012, zdjęcia

Poprzedni raz byłem w Berlinie, gdy jeszcze stał mur oddzielający część wschodnią od zachodniej. Obecny wyjazd pomógł mi więc przypomnieć sobie topografię miasta, dość istotną dla mojej nowej powieści. Na ile przydatną – to się jeszcze okaże. Na razie wrzucam kilka zdjęć.   
Brama Brandenburska

 Reichstag

 Pomnik pamięci pomordowanych Żydów europejskich

 Widok na Kolumnę Zwycięstwa

Wieżowiec przy Potsdamer Platz

 Monumentalny i ponury Stadion Olimpijski z 1936 roku

NRD-owska wieża telewizyjna

Dworzec przy ZOO (Znany z My, dzieci z dworca ZOO)

 Tutaj odbywa się Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Berlinie

  Symboliczne fragmenty muru berlińskiego

Berlin Alexanderplatz (polecam powieść pod tym tytułem)

Siedziba byłej Stasi

Komentarze

  1. Wydaje mi się, że oprócz czasu okołobożonarodzeniowego najpiękniej w Berlinie jest w maju, takie mam wrażenie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Małgorzato, to bardzo możliwe, co mówisz, ja nie mam takiego porównania, byłem tam tylko latem i teraz - w lutym.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za te migawki z Berlina...planuję się tam wybrać w niedalekiej przyszłości...Pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Ostatni raz byłam jakieś 15 lat temu, ale mój najbliższy cel to własnie wycieczka do Berlina. Piękne zdjęcia i fajnie ,że tu trafiłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz