Odwiedziny w Słupsku

14 września na zaproszenie wydawnictwa Dobra Literatura gościłem w Słupsku, gdzie miałem spotkanie autorskie w ramach Bałtyckich Klimatów Literackich, organizowanych przez Miejską Bibliotekę Publiczną w Słupsku, przy współudziale Biblioteki w Ustce.

To był bardzo intensywny dzień.  Udzieliłem trzech wywiadów: dla Radia Słupsk, „Głosu Pomorza” (tutaj można zobaczyć wideorozmowę) oraz Telewizji Słupsk.  Razem z Agą Brzezińską (szefowa DL) i Izą Żurawską (pracuje w DL) zwiedziłem Muzeum Pomorza Środkowego, czyli zamek książąt pomorskich, gdzie oprócz cennych pamiątek historycznych znajduje się największa na świecie kolekcja obrazów i rysunków Witkacego. Pojechaliśmy też do Ustki, żebym przez chwilę mógł po dziesięciu latach znowu zobaczyć Bałtyk.

A potem odbyło spotkanie autorskie w kawiarni Kafeina, prowadzone przez Piotra Michalaka, od razu powiem – bardzo miłe dla mnie spotkanie z Czytelnikami. Rozmawialiśmy m.in. o mojej najnowszej powieści „Noc w Berlinie”, która wyjdzie wiosną 2018 r., a także o „Berlin, późne lato” i „Królikach Pana Boga”. 

Słupsk jest pięknym, zabytkowym miastem, ale i tak najcieplej będę wspominał spotkania z ludźmi. Poznałem wreszcie osobiście Ilonę Gostyńską-Rymkiewicz, która projektuje okładki do moich powieści. Cieszę się, że mogłem spotkać Danutę Srokę, dyrektor MBP w Słupsku, Czytelniczki Annę Bielską-Capar i Ewę Maruszewską oraz Andrasa Asztalosa, rodowitego Węgra i byłego dyplomatę, który od lat mieszka w Słupsku. Prawdziwą przyjemnością była rozmowa z nim o węgierskiej muzyce, literaturze i historii.

Zamieszczam kilka fotografii z moich odwiedzin w Słupsku. Niestety, nie mam swoich zdjęć z spotkania, więc trzy „pożyczyłem” je od Obserwatora Słupsk (mam nadzieję, że mi wybaczy).

Z Agą Brzezińską
Prace Witkacego w Muzeum Pomorza Środkowego
Słupski, stuletni Ratusz

Podczas spotkania autorskiego, razem z Piotrem Michalakiem (Fot. Obserwator Słupsk)
Z Agą Brzezińską i Danutą Sroką (Fot. Obserwator Słupsk)
Podczas spotkania. Druga z prawej to Iza Żurawska (Fot. Obserwator Słupsk)
  

Komentarze

Prześlij komentarz