poniedziałek, 14 stycznia 2013

Szczerski odpowiada, Kozera też


Scena ze spektaklu „Mój niepokój ma przy sobie brońFot. Michał Walczak
Piotr Szczerski zareagował na moją krytyczną recenzję spektaklu „Mój niepokój ma przy sobie broń” i na profilu Teatru im. Żeromskiego na FB skierował do mnie kilka słów:

Drogi Grzegorzu,
ja też podobnie jak Ty wolę Kafkę od Pakuły. Ale gdy po premierze podszedł do mnie młody reżyser i zaproponował „Proces” Kafki, to uświadomiłem sobie, że do opisu Tej Ziemi wolę Pakułę od Kafki i podziękowałem za propozycję.
Ściskam dłoń, Piotr Szczerski

A oto moja odpowiedź:.

Drogi Piotrze,

rozumiem i popieram Twoją decyzję o niewystawieniu „Procesu” na kieleckiej scenie przez młodego reżysera. Twoja inscenizacja Kafkowskiego dzieła przed laty była znakomita (jak wiesz, tak mi się podobała, że wspominam o niej w swojej powieści) i nie sądzę, aby w budynku Teatru Żeromskiego jakikolwiek inny reżyser stworzyłby lepszy spektakl.

Serdeczności
Grzegorz Kozera

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz